Czy w XXI wieku można jeszcze konkurować ceną? Okazuje się, że nawet w branży produktów, które niejednokrotnie stanowią inwestycję, ceny bywają czynnikiem decydującym. Jedną kwestią są różnice w wysokości marży pomiędzy różnymi producentami, a zupełnie inną – wykonywanie niskiej jakości hal i cięcie kosztów tam, gdzie chodzi o bezpieczeństwo. Przeanalizowaliśmy dostępne na rynku oferty i w oparciu o własne doświadczenie stworzyliśmy listę zagrożeń, jakie mogą wiązać się z zakupem taniej hali.

Na czym oszczędzasz?

Na czym oszczędzasz?

Producent hali namiotowej, który sprzedaje halę zbyt tanio, naraża firmę na poważne ryzyko. Niska marża często przyczynia się do braku wpływu środków finansowych, potrzebnych na odpowiedniej jakości materiały produkcyjne, czy wyszkolonych pracowników. W takim przypadku solidna realizacja opłaconego przez klienta projektu, wymaga cięcia kosztów, a samo wykonanie pozostawia wiele do życzenia.

Brak atestów

Aby oszczędzić na materiałach, producenci decydują się na wykorzystywanie materiałów bez atestów. Brak atestowania niesie za sobą spore ryzyko – materiał może cechować się znacznie niższą trwałością i posiadać ukryte bądź widoczne wady. Skutkiem są problemy z użytkowaniem hali, która nie jest tak trwała i stabilna jak hala zbudowana na konstrukcji z materiałów atestowanych. Ryzyko powstania wad sprawia również, że producent daje, krótszą niż standardowa, gwarancję na halę. Co więcej, wątpliwe pochodzenie materiałów konstrukcyjnych może powodować trudności przy odbiorze hali.

 Brak atestów
Odporność na warunki atmosferyczne

Odporność na warunki atmosferyczne

Większość obiektów stawiana jest z zamiarem całorocznego użytkowania, co oznacza ciągłe narażenie na warunki atmosferyczne. Źle zabezpieczona konstrukcja hali może ulec korozji, która ma wpływ na wyjściowe parametry hali, takie jak na przykład wytrzymałość na obciążenia śniegiem . Zmienne warunki atmosferyczne oddziałują także na poszycie hali, które w związku z ryzykiem przedziurawienia, wymaga stałych napraw.

Jakość wykonania i estetyka

Najtańszy materiał w zestawieniu z nisko wykwalifikowanymi pracownikami oznacza spory kompromis na niekorzyść jakości wykonania hali. Rzutuje to nie tylko na trwałość hali na przestrzeni lat, ale również na codzienne użytkowanie. Na przykład zastosowanie nieodpowiednich dla danej hali naciągów skutkuje brakiem stabilności całego obiektu. Skutki dadzą o sobie znać przy trudniejszych warunkach pogodowych, takich jak silne podmuchy wiatru czy gwałtowne burze.

Niska jakość wykonania poddaje również pod wątpliwość kwestie bezpieczeństwa. Zakładając, że hala nie zagraża bezpieczeństwu ludzi, co byłoby całkowicie dyskwalifikujące, może jednak nie spełniać swojej roli jako bezpieczne miejsce składowania towarów czy wykonywania działalności gospodarczej. Jeśli pełni funkcję warsztatu lub fabryki, wszelkie uszkodzenia to straty finansowe dla firmy, która musi wstrzymać działalność na czas naprawy hali.

Jak rozpoznać niską jakość wykonania hali namiotowej? Warto zwrócić uwagę na estetykę takich detali jak na przykład spawy. Niedbale wykonane spawy mogą sugerować, że konstrukcja nie była przygotowywana w profesjonalnej firmie, a na przykład w garażu z wykorzystaniem przestarzałej technologii lub przez osoby do tego niewykwalifikowane.

Wiarygodność producenta

Powyższe cechy tanich hal rzutują na wiarygodność producenta. Istnieje ryzyko, że w krótkim czasie firma oferująca tanie hale zamknie swoją działalność, a obowiązujące gwarancje pozostaną bez pokrycia. W razie uszkodzeń hali użytkownik będzie musiał zwrócić się do innej firmy i ponieść całkowity koszt naprawy. Początkowo atrakcyjna cena zakupu, natychmiast wzrośnie.

Dlaczego jeszcze warto zachować ostrożność dokonując zakupu taniej hali? Producenci skupiający się na oferowaniu jak najniższej ceny niekiedy podają nierzetelne dane na temat hali. Aby skusić klienta do zakupu, manipulują takimi danymi jak odporność śniegowa i wiatrowa. Prawidłowo, powinno się nie tylko wyliczyć każdy z tych parametrów osobno, ale również zmierzyć ich wzajemne oddziaływanie. Hala jest przecież jednocześnie być obciążona śniegiem i narażona przy tym na działanie silnego wiatru.

Chociaż zdarzają się przypadki, że producent oferuje halę wykonaną „tanio, dobrze i szybko”, doświadczenie pokazuje nam, że zwykle na obietnicach się kończy. Niska cena znacząco wydłuża czas realizacji hali. Z początkowo zakładanych kilku tygodni, realizacja może wydłużyć się nawet do kliku miesięcy. Dla sezonowego biznesu takie opóźnienie może skończyć się fatalnie. Instytucje finansowe dobrze znają przykłady takich działalności, stąd może wynikać trudność w uzyskaniu korzystnych umów ubezpieczeniowych na halę. Wątpliwości może zgłaszać także firma leasingowa, która nie zechce ponosić ryzyka finansowania hali wykonanej przez nierzetelnego i niewiarygodnego dostawcę. To kolejne utrudnienie, z jakim spotykają się odbiorcy hal o zaniżonych cenach.

Hala namiotowa to inwestycja długoterminowa. Większość naszych klientów oczekuje produktu, który będzie służył latami i nie będzie generował wysokich kosztów eksploatacji. Analizując znaczenie hali dla własnego biznesu, warto wziąć pod uwagę zagrożenia związane z tanimi, nieatestowanymi halami. Jak wynika z naszego doświadczenia tanie hale nie tylko z czasem wiążą się z dodatkowymi kosztami, ale przede wszystkim mogą generować straty dla przedsiębiorcy oraz poważne przestoje produkcyjne. A przecież decydując się na inwestycję w halę, nie takiego efektu oczekujemy.

Hale namiotowe dostępne w całej Polsce

Zadzwoń do nas
Napisz do nas
Skonfiguruj halę

Wyślij zapytanie

Administratorem Twoich danych jest PROTAN ELMARK
KLIKNIJ i dowiedz się więcej o ochronie Twoich danych.
Zgoda na przetwarzanie danych osobowych
Zgoda na kontakt w formie elektronicznej (e-mail)

Zadzwoń do nas

+48 690 690 510

Lub bezpośrednio z działem sprzedaży

Aleksandra Gronek
Kierownik Działu Obsługi Klienta
Kinga Kraśner
Starszy Specjalista ds. Sprzedaży
Agata Bogacka
Starszy Specjalista ds. Sprzedaży
Marta Turska
Starszy Specjalista ds. Sprzedaży
Agnieszka Kaczmarek
Starszy Specjalista ds. Sprzedaży
Łukasz Krzymieniecki
Ekspert Handlowo-Techniczny
Krystian Sałek
Ekspert Handlowo-Techniczny
Krystian Mizerny
Ekspert Handlowo-Techniczny
Hubert Włodarczak
Ekspert Handlowo-Techniczny
Marcin Bielawa
Ekspert Handlowo-Techniczny
Iwona Matyniak
Specjalista ds. sprzedaży
Agnieszka Rybarska
Specjalista ds. Obsługi Klienta
Marcin Janowski
Dyrektor Sprzedaży Eksportowej
Agnieszka Wysocka
Export Development Manager
Klaudia Rozmiarek
Menadżer Sprzedaży Eksportowej
Elżbieta Dunowska
Menadżer Sprzedaży Eksportowej
Magdalena Walczak
Specjalista Sprzedaży ds. Eksportu
Patrycja Smorawińska
Specjalista Sprzedaży ds. Eksportu
Natalia Skupniewicz
Specjalista Sprzedaży ds. Eksportu
Julia Wieczorek
Specjalista Sprzedaży ds. Eksportu
Marta Rozmiarek
Specjalista Sprzedaży ds. Eksportu
Bezpłatna wycena
Aleksandra Gronek
Kierownik Działu Obsługi Klienta