Zastanawiasz się, jaki pomysł na biznes w małym mieście przyniesie Ci zysk i zapewni stabilną pracę na swoim? Niezależnie od tego czy mieszkasz w małej miejscowości od wielu lat, czy dopiero planujesz się do niej przeprowadzić by uciec od wielkomiejskiego szumu - przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, jaki biznes otworzyć w małym mieście.

Pomysł na biznes w małej miejscowości

Pomysł na własny biznes w małej czy dużej miejscowości powinien być związany z naszymi zainteresowaniami - osobistą pasję czy zdobyte doświadczenie prościej przełożyć na język biznesu i kontrolować jakość realizowanych przez pracowników działań. 

Prowadzenie własnego biznesu ma wiele zalet, takich jak m.in.:

  • budowanie własnej marki;
  • spełnianie marzeń
  • brak ograniczeń czasu pracy - to Ty decydujesz, kiedy pracujesz.

Minusem pracy na własny rachunek są jednak ryzyko nieregularnych zarobków, a także strat w przypadku niepowodzenia. By je ograniczyć, przed założeniem działalności zrób dokładną analizę rynku.

Zrób analizę rynku

Nie ma jednego, uniwersalnego pomysłu na biznes w małym mieście, który sprawdzi się w każdej miejscowości. Aby prowadzić firmę, w której praca sprawia nam przyjemność, ale jednocześnie jest odpowiedzią na potrzeby mieszkańców, należy zrobić analizę rynku i zastanowić się, czy istnieje zapotrzebowanie na realizację naszego pomysłu. Czy kolejna kawiarnia lub restauracja w małym miasteczku będzie przynosiła zyski? A może dużo bardziej brakuje sklepu ze zdrową żywnością, bo do tej pory wszyscy jeździli do miasteczka obok? Analiza rynku to bardzo ważny aspekt, bo nawet najlepszy pomysł na biznes w małym mieście nie wypali, jeśli nie będzie osób, którzy zdecują się skorzystać z oferowanych usług.

Mały biznes w miejscowości turystycznej

Jeśli miejscowość, którą wybrałeś przyciąga turystów, Twój pomysł na biznes może być związany z branżą turystyczną - możesz otworzyć wypożyczalnię kajaków nad jeziorem, uroczą kawiarnię z widokiem na rzekę, a także sklep z pamiątkami, jeśli takiego nie ma. Dowiedz się, dlaczego ludzie przyjeżdżają w te okolice i czego im brakuje.

Bądź odpowiedzią na potrzeby mieszkańców

Nie musisz otwierać działalności w miejscowości turystycznej - dobry pomysł na biznes w małym mieście to taki, który będzie  ukierunkowany na potrzeby mieszkańców. Przeanalizuj zachowania i potrzeby lokalnej społeczności - może będzie to sklep spożywczy, odzieżowy lub apteka? Możesz zdecydować się na obszar usług lub sprzedaży. Zapotrzebowanie mieszkańców skonfrontuj z własnym doświadczeniem i zainteresowaniami - ten biznes powinien przynosić Ci nie tylko zysk, ale i satysfakcję z wykonywanej pracy. Lubisz jeździć na rowerze, a na naprawie części znasz się, jak mało kto? Pomyśl o sklepie z częściami rowerowymi lub punkcie serwisowym. Lubisz pracować z dziećmi? Sprawdź, czy w Twojej miejscowości oferta skierowana do najmłodszych jest wystarczająca - może brakuje salonu gier i zabaw lub warsztatów dla dzieci?

Dobry pomysł na własny biznes w małej miejscowości to podstawa!

Autorski biznes czy franczyza - co wybrać?

Franczyza to prowadzenie działalności pod szyldem innej marki - jej renoma może zapewnić Ci większą liczbę klientów, a tym samym zmniejszyć ryzyko bankructwa. Decydując się na franczyzę otrzymujesz wsparcie i opiekę w postaci szkoleń i zestawu narzędzi do prowadzenia działań na lokalnym rynku. Minus takiego rozwiązania? Koszty związane z opłatą za udzielenie licencji oraz przekazanie określonego w umowie procentu dochodów.

Wybierz odpowiednią lokalizację i.. lokal

Odpowiedni lokal to istotny element biznesu dla wielu branży - ważne jest, by jego wielkość, a także parametry (w tym także aspekt estetyczny), dostosować do indywidualnych potrzeb i przeznaczenia. Przykładowo: 

  • jeśli planujesz otworzyć magazyn na wynajem, potrzebujesz pomieszczenia - wyposażonego w bramy, regały, podjazdy, itp.;
  • jeśli chcesz zająć się produkcją mebli na większą skalę, postaw na obiekty, które spełnią wymogi ppoż i BHP - np. hale przemysłowe;
  • jeśli myślisz o tym, żeby otworzyć restaurację, zdecyduj się na zakup lub wynajem nieruchomości z ładnym widokiem, np. na las czy jezioro. Idealnie do tego nadają się hale imprezowe, bankietowe lub namioty gastronomiczne.

Swój biznes możesz otworzyć w dowolnym miejscu, nawet w przydomowym garażu, jednak jego lokalizacja będzie miała bez wątpienia wpływ na liczbę klientów. Jeśli planujesz dużą inwestycję, postaw na całoroczne hale namiotowe - w porównaniu do budynków murowanych są szybkie i tanie w budowie, możesz je także dostosować do indywidualnych potrzeb, także podczas użytkowania.

Pomysł na własny biznes w małej miejscowości

Szukasz inspiracji? Zapoznaj się z naszą listą pomysłów na biznes w małym mieście i otwórz coś swojego!

Wynajem:

  • wypożyczalnia kajaków,
  • wypożyczalnia rowerów,
  • wypożyczalnia sprzętu zimowego,
  • wynajem pojazdów ślubnych,

Sklep:

  • rowerowy,
  • wędkarski,
  • artystyczny,
  • z akcesoriami dla zwierząt,
  • z rękodziełem,
  • odzieżowy,
  • sklep z odzieżą używaną,
  • księgarnia,
  • antykwariat.

Rozrywka:

  • sport - aerobik, zumba, fitness,
  • restauracja lub pub,
  • kręgielnia,
  • salon zabaw dla dzieci,
  • kawiarnia lub herbaciarnia,
  • warsztaty plastyczno – muzyczne dla dzieci,

Usługi:

  • mobilny salon kosmetyczny,
  • pośrednik ubezpieczeń,
  • biuro nieruchomości,
  • barber,
  • hostel,
  • spa & wellness,
  • agroturystyka,
  • domowe przedszkole,
  • studio fotograficzne,
  • drukarnia,
  • organizacja wesel i przyjęć
  • płatny parking.

Hale namiotowe dostępne w całej Polsce

Zadzwoń do nas
Napisz do nas
Skonfiguruj halę

Wyślij zapytanie

Administratorem Twoich danych jest PROTAN ELMARK
KLIKNIJ i dowiedz się więcej o ochronie Twoich danych.
Zgoda na przetwarzanie danych osobowych
Zgoda na kontakt w formie elektronicznej (e-mail)

Zadzwoń do nas

+48 690 690 510

Lub bezpośrednio z działem sprzedaży

Aleksandra Gronek
Kierownik Działu Obsługi Klienta
Agata Bogacka
Starszy Specjalista ds. Sprzedaży
Marta Turska
Starszy Specjalista ds. Sprzedaży
Agnieszka Kaczmarek
Starszy Specjalista ds. Sprzedaży
Łukasz Krzymieniecki
Ekspert Handlowo-Techniczny
Krystian Sałek
Ekspert Handlowo-Techniczny
Krystian Mizerny
Ekspert Handlowo-Techniczny
Hubert Włodarczak
Ekspert Handlowo-Techniczny
Marcin Bielawa
Ekspert Handlowo-Techniczny
Iwona Matyniak
Specjalista ds. sprzedaży
Agnieszka Rybarska
Specjalista ds. Obsługi Klienta
Marcin Janowski
Dyrektor Sprzedaży Eksportowej
Agnieszka Wysocka
Export Development Manager
Klaudia Rozmiarek
Menadżer Sprzedaży Eksportowej
Elżbieta Dunowska
Menadżer Sprzedaży Eksportowej
Hanna Majchrowicz
Menadżer Sprzedaży Eksportowej
Natalia Werno
Menadżer Sprzedaży Eksportowej
Mirosław Nawrot
Menadżer Sprzedaży Eksportowej
Magdalena Walczak
Specjalista Sprzedaży ds. Eksportu
Patrycja Smorawińska
Specjalista Sprzedaży ds. Eksportu
Natalia Skupniewicz
Specjalista Sprzedaży ds. Eksportu
Julia Nawojczyk
Specjalista Sprzedaży ds. Eksportu
Marta Rozmiarek
Specjalista Sprzedaży ds. Eksportu