Skontaktuj się z nami
Napisz do nas
Skonfiguruj halę
Wybierz język

Pomysł na biznes w małym mieście

Masz pomysł na biznes w małym mieście, który przyniesie Ci zysk i zapewni stabilną pracę? Niezależnie od tego czy mieszkasz w małej miejscowości od wielu lat, czy dopiero planujesz się do niej przeprowadzić by uciec od wielkomiejskiego szumu – przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, jaki biznes otworzyć w małym mieście.

Pomysł na biznes w małej miejscowości

Pomysł na własny biznes w małej miejscowości powinien być związany z naszymi zainteresowaniami – osobistą pasję czy zdobyte doświadczenie prościej przełożyć na język biznesu i kontrolować jakość realizowanych przez pracowników działań. 

Prowadzenie własnego biznesu ma wiele zalet, takich jak m.in.:

  • budowanie własnej marki;
  • spełnianie marzeń;
  • brak ograniczeń czasu pracy – to Ty decydujesz, kiedy pracujesz.

Minusem pracy na własny rachunek są jednak ryzyko nieregularnych zarobków, a także strat w przypadku niepowodzenia. By je ograniczyć, przed założeniem działalności zrób dokładną analizę rynku.

Zrób analizę rynku

Nie ma jednego, uniwersalnego pomysłu na biznes w małym mieście, który sprawdzi się w każdej miejscowości. Jaki biznes otworzyć w małym mieście? Aby prowadzić firmę, w której praca sprawia nam przyjemność, ale jednocześnie jest odpowiedzią na potrzeby mieszkańców, należy zrobić analizę rynku i zastanowić się, czy istnieje zapotrzebowanie na realizację naszego pomysłu. Czy kolejna kawiarnia lub restauracja w małym miasteczku będzie przynosiła zyski? A może dużo bardziej brakuje sklepu ze zdrową żywnością, bo do tej pory wszyscy jeździli do miasteczka obok? Analiza rynku to bardzo ważny aspekt, bo nawet najlepszy pomysł na biznes w małym mieście nie wypali, jeśli nie będzie osób, którzy zdecydują się skorzystać z oferowanych usług.

Mały biznes w miejscowości turystycznej

Jeśli miejscowość, którą wybrałeś przyciąga turystów, Twój pomysł na biznes w małym mieście może być związany z branżą turystyczną – możesz otworzyć wypożyczalnię kajaków nad jeziorem, uroczą kawiarnię z widokiem na rzekę, a także sklep z pamiątkami, jeśli takiego nie ma. Dowiedz się, dlaczego ludzie przyjeżdżają w te okolice i czego im brakuje. Być może brakuje lokalnych przewodników, punktu z regionalnymi produktami spożywczymi lub organizowanych wycieczek pieszych. Warto rozważyć również sezonowy punkt gastronomiczny, strefę relaksu czy mobilną atrakcję, np. kino plenerowe.

Bądź odpowiedzią na potrzeby mieszkańców

Nie musisz otwierać działalności w miejscowości turystycznej – dobry pomysł na biznes w małym mieście to taki, który będzie ukierunkowany na potrzeby mieszkańców. Przeanalizuj zachowania i potrzeby lokalnej społeczności – może będzie to sklep spożywczy, odzieżowy lub apteka? Możesz zdecydować się na obszar usług lub sprzedaży. Zapotrzebowanie mieszkańców skonfrontuj z własnym doświadczeniem i zainteresowaniami – ten biznes powinien przynosić Ci nie tylko zysk, ale i satysfakcję z wykonywanej pracy. Lubisz jeździć na rowerze, a na naprawie części znasz się, jak mało kto? Pomyśl o sklepie z częściami rowerowymi lub punkcie serwisowym. Lubisz pracować z dziećmi? Sprawdź, czy w Twojej miejscowości oferta skierowana do najmłodszych jest wystarczająca – może brakuje salonu gier i zabaw lub warsztatów dla dzieci? Dobry pomysł na własny biznes w małej miejscowości to podstawa!

Autorski biznes czy franczyza - co wybrać?

Zastanawiasz się, jaki biznes otworzyć w małym mieście? Franczyza to prowadzenie działalności pod szyldem innej marki – jej renoma może zapewnić Ci większą liczbę klientów, a tym samym zmniejszyć ryzyko bankructwa. Decydując się na franczyzę otrzymujesz wsparcie i opiekę w postaci szkoleń i zestawu narzędzi do prowadzenia działań na lokalnym rynku. Minus takiego rozwiązania? Koszty związane z opłatą za udzielenie licencji oraz przekazanie określonego w umowie procentu dochodów. Warto najpierw dobrze przeanalizować, czy dane rozwiązanie to dobry pomysł na biznes w małym mieście.

Wybierz odpowiednią lokalizację i.. lokal

Odpowiedni lokal to istotny element biznesu dla wielu branży – ważne jest, by jego wielkość, a także parametry (w tym także aspekt estetyczny), dostosować do indywidualnych potrzeb i przeznaczenia. Przykładowo:

  • jeśli planujesz otworzyć magazyn na wynajem, potrzebujesz pomieszczenia – wyposażonego w bramy, regały, podjazdy, itp, takiego jak hale magazynowe;
  • jeśli chcesz zająć się produkcją mebli na większą skalę, postaw na obiekty, które spełnią wymogi ppoż i BHP – np. hale przemysłowe;
  • jeśli myślisz o tym, żeby otworzyć restaurację, zdecyduj się na zakup lub wynajem nieruchomości z ładnym widokiem, np. na las czy jezioro. Idealnie do tego nadają się hale imprezowe, bankietowe lub namioty gastronomiczne.

Swój biznes możesz otworzyć w dowolnym miejscu, nawet w przydomowym garażu, jednak jego lokalizacja będzie miała bez wątpienia wpływ na liczbę klientów. Jeśli planujesz dużą inwestycję, postaw na całoroczne hale namiotowe – w porównaniu do budynków murowanych są szybkie i tanie w budowie, możesz je także dostosować do indywidualnych potrzeb, także podczas użytkowania.

Pomysł na własny biznes w małej miejscowości

Szukasz inspiracji? Poznaj nasz pomysł na biznes w małym mieście, nasze propozycje i otwórz coś swojego!

Wynajem:

  • wypożyczalnia kajaków,
  • wypożyczalnia rowerów,
  • wypożyczalnia sprzętu zimowego,
  • wynajem pojazdów ślubnych,

Sklep:

  • rowerowy,
  • wędkarski,
  • artystyczny,
  • z akcesoriami dla zwierząt,
  • z rękodziełem,
  • odzieżowy,
  • sklep z odzieżą używaną,
  • księgarnia,
  • antykwariat.

Rozrywka:

  • sport – aerobik, zumba, fitness,
  • restauracja lub pub,
  • kręgielnia,
  • salon zabaw dla dzieci,
  • kawiarnia lub herbaciarnia,
  • warsztaty plastyczno – muzyczne dla dzieci,

Usługi:

  • mobilny salon kosmetyczny,
  • pośrednik ubezpieczeń,
  • biuro nieruchomości,
  • barber,
  • hostel,
  • spa & wellness,
  • agroturystyka,
  • domowe przedszkole,
  • studio fotograficzne,
  • drukarnia,
  • organizacja wesel i przyjęć,
  • płatny parking.

Hale namiotowe dostępne w całej Polsce

Zadzwoń do nas
Napisz do nas
Skonfiguruj halę

Wyślij zapytanie

Administratorem Twoich danych jest PROTAN ELMARK
KLIKNIJ i dowiedz się więcej o ochronie Twoich danych.
Zgoda na przetwarzanie danych osobowych
Zgoda na kontakt w formie elektronicznej (e-mail)

Zadzwoń do nas

+48 690 690 510

Lub bezpośrednio z działem sprzedaży

Marta Turska
Starszy Specjalista ds. Sprzedaży
Agnieszka Kaczmarek
Starszy Specjalista ds. Sprzedaży
Iwona Matyniak
Specjalista ds. sprzedaży
Aleksandra Gronek
Kierownik Działu Obsługi Klienta
Agnieszka Rybarska
Specjalista ds. Obsługi Klienta
Inga Zielińska
Specjalista ds. Obsługi Klienta
Łukasz Krzymieniecki
Ekspert Handlowo-Techniczny
Krystian Mizerny
Ekspert Handlowo-Techniczny
Hubert Włodarczak
Ekspert Handlowo-Techniczny
Marcin Bielawa
Ekspert Handlowo-Techniczny
Elżbieta Dunowska
Export Sales Manager
Hanna Majchrowicz
Export Sales Manager
Natalia Werno
Export Sales Manager
Mirosław Nawrot
Export Sales Manager
Patrycja Smorawińska
Export Sales Manager
Julia Nawojczyk
Export Sales Specialist
Marta Rozmiarek
Export Sales Specialist
Martyna Łubińska
Export Sales Specialist
Izabela Stachowska
Export Sales Specialist
Bezpłatna wycena
Aleksandra Gronek
Kierownik Działu Obsługi Klienta