Via Baltica to jedna z największych inwestycji w Polsce wschodniej, która od lat budzi olbrzymie zainteresowanie, ale też liczne kontrowersje (kto pamięta zmagania ekologów o pozostawienie w stanie nienaruszonym Doliny Rospudy?). Mowa oczywiście o jednym z odcinków trasy europejskiej E67 wyznaczonym od Helsinek do Warszawy. Via Baltica stanowi nie tylko potencjał komunikacyjny, ale również szansę dla firm spedycyjnych i logistycznych szukających dobrej lokalizacji dla kolejnych inwestycji.
Via Baltica to element międzynarodowego ciągu komunikacyjnego, który tworzy kluczowe dla logistyki węzły transportowe - docelowo trasa o długości niemal 1000 km łączyć będzie Warszawę ze stolicą Estonii, Tallinem. Jak wygląda polska część Via Baltica? Trasa obejmuje drogą ekspresową S8 na odcinku od Warszawy do Ostrowi Mazowieckiej oraz w dalszym ciągu budowaną drogę ekspresową S61, która biegnie przez Łomżę, Szczuczyn, Ełk i Suwałki aż do granicy państwa w Budzisku. Trasa ma strategiczne znaczenie dla obronności krajów europejskich oraz logistyki transportu między poszczególnymi państwami.
Kraje położone wzdłuż Via Baltica do końca 2018 roku wzmocniły nawierzchnie istniejących już dróg oraz wybudowały krótkie odcinki obwodnic. Obecnie realizowane są inwestycje bezpośrednio związane z tworzeniem trasy. W Polsce kierowcy korzystają z 88 km dróg ekspresowych już wybudowanych na szlaku Via Baltica, natomiast 256 km trasy jest w budowie. Druga jezdnia obwodnicy Szczuczyna została oddana do użytku 15 maja 2020 roku. Kiedy można się spodziewać zakończenia inwestycji? Z trasy od Warszawy do granicy z Litwą będzie można korzystać w 2021 roku, natomiast nowa droga do Tallina będzie dostępna dopiero w 2035 roku.
Via Baltica to bez wątpienia nowe możliwości inwestycyjne dla firm spedycyjnych oraz przedsiębiorstw logistycznych. Kluczowe pytanie dotyczy tego, kto skutecznie wykorzysta okazję. Jest to bowiem jedna z najważniejszych tras w całej Europy Środkowo-Wschodniej, co daje branży TSL (transport, spedycja, logistyka) niepowtarzalną szansę rozwoju - zarówno małym firmom jak i większym przedsiębiorstwom. Szczególnie jeśli Twoja firma planuje podbój zagranicznych rynków.
Tego rodzaju inwestycja angażuje oczywiście znaczne środki finansowe z budżetu. W jaki sposób można zminimalizować koszty inwestycji, nie rezygnując z okazji, jaką jest powstanie Via Baltica? Stworzenie sprawnie funkcjonującego centrum logistycznego to poważne przedsięwzięcie, które wymaga… dobrze opracowanego budżetu. My skupimy się na budynkach.
Decyzja o budowie centrum dystrybucji to dla Ciebie długoterminowa inwestycja? Nie musi tak być. Hale namiotowe to doskonała alternatywa dla standardowych obiektów murowanych, które wymagają dużych nakładów finansowych i czasu. Budowa centrum logistycznego przy trasie Via Baltica może nie tylko trwać krócej, ale może również być tańsza. Odpowiednio przystosowane hale stalowe są:
Jest to rozwiązanie, które pozwala obniżyć koszty budowy oraz utrzymania obiektów logistycznych. Ponadto, hale magazynowe można w dowolnym momencie rozbudować, zwiększając powierzchnię użytkową wraz z rozwojem firmy.
Protan Elmark jest wiodącym na rynku producentem hal namiotowych o szerokim przeznaczeniu. Inwestycja przy trasie Via Baltica to unikalna szansa dla firm z branży TSL, którą warto wykorzystać zanim zrobią to inni. Budowa hal logistycznych jest tańsza i trwa krócej niż stawianie obiektów murowanych. Solidna, całoroczna konstrukcja oraz niskie koszty budowy, które pozwalają zainwestować w wyposażenie obiektu to podstawowe zalety tego rozwiązania. Nie bez powodu projekty uniwersalnych hal magazynowych Protan Elmark wykorzystują przedsiębiorstwa z całej Polski.
Certyfikat Zgodności Zakładowej Kontroli Produkcji
2627-CPR-1090-1.84933482.TÜVRh.21.02
Copyrights 2024 Protan-Elmark
Reklama i budowa wizerunku w sieci: WIDOCZNI