Via Carpatia szansą na rozwój Polski Wschodniej

Via Carpatia to droga, której niemal 600 kilometrów będzie biegło przez Polskę. Pod koniec października 2019 roku podpisano w Przemyślu memorandum o współpracy Polski i Ukrainy przy budowie trasy. Planowo ma ona zakończyć się w 2025 roku. Czym jest Via Carpatia i w jaki sposób ma pomóc w gospodarce wschodniej części Polski?

Czym jest Via Carpatia?

Via Carpatia połączy wschodnie krańce Unii Europejskiej. Stanie się główną drogą komunikacyjną Kłajpedą a Salonikami i Konstancą. Przez Polskę będzie przebiegał najdłuższych odcinek Via Carpatia, który będzie miał długość około 760 kilometrów.
Co to oznacza w praktyce dla Polski? Największe miasta wschodnie (m.in. Rzeszów czy Białystok) staną się osią komunikacyjną oraz - co za tym idzie - inwestycyjną. Przez Polskę wschodnią będą przebiegały drogi ekspresowe, które będą prowadzić w głąb kraju oraz do innych krajów Unii Europejskiej. To ogromna szansa na rozwój handlu oraz usług i transportu dla województw, takich jak Podlasie, Lubelszczyzna czy Podkarpacie.

Trasa Via Carpatia w Polsce

Via Carpatia będzie przebiegać przez województwo podlaskie, warmińsko-mazurskie, mazowieckie, lubelskie i podkarpackie. Połączy ze sobą nie tylko Białystok, Lublin, Rzeszów i słowackie Koszyce z węgierskim Debreczynem, ale także będzie się ciągnąć przez Rumunię i Bułgarię aż do Grecji!

Logistyka vs Via Carpatia

Jeżeli chodzi o logistykę, to pierwsze firmy zaczęły już budować swoje centra logistyczne w pobliżu trasy, przez którą ma przebiegać Via Carpatia. Nie da się ukryć - ta europejska trasa, łącząca ze sobą wiele krajów, to ogromna szansa dla firm spedycyjnych różnej wielkości. Firmy, które będą pierwsze, będą miały zwiększone szanse na błyskawiczny rozwój i stanie się liderem w branży transportowej.

Przestrzenie magazynowe w logistyce

W logistyce przestrzenie magazynowe są niezwykle ważne. Hale magazynowe to jeden z elementów, który pozwala na tworzenie łańcuchów logistycznych. Firmy, które jako pierwsze postawią swoje hale stalowe przy szlaku Via Carpatia, będą miały realny wpływ na cały łańcuch dostaw nie tylko na terenie kraju, ale i na terenie całej Unii Europejskiej. Towar powinno się przechowywać nie tylko w miejscu, które jest dostosowane do przewożonego przez Twoje przedsiębiorstwo towaru - budowa hal opiera się przede wszystkim na ich odpowiednim zaprojektowaniu, w tym na wybraniu najlepszego miejsca. Dzięki temu firma ma szansę na sprawny, efektywny załadunek i wyładunek towarów.
Dotychczasowe rozwiązania magazynowe, takie jak hale namiotowe czy inne powierzchnie do przechowywania na zachodzie Polski czy też w Polsce środkowej nie będą tak efektywne. Żeby móc skutecznie korzystać z dobrodziejstw, jakie oferuje Via Carpatia, trzeba działać już teraz.

Via Carpatia - liczy się czas

Via Carpatia będzie odcinkiem, łączącym wschodnie miasta w Polsce z innymi, europejskimi. Dynamiczny rozwój i zmiany w drodze transportowej mocno wpłyną na przedsiębiorstwa, zajmujące się spedycją. Powoli powstają pierwsze centra logistyczne, których zadaniem jest skrócenie łańcucha dostaw pomiędzy konkretnymi punktami transportowymi. Tutaj liczy się przede wszystkim czas oraz odpowiednia… logistyka.

Hale namiotowe dostępne w całej Polsce

Zadzwoń do nas
Napisz do nas
Skonfiguruj halę

Wyślij zapytanie

Administratorem Twoich danych jest PROTAN ELMARK
KLIKNIJ i dowiedz się więcej o ochronie Twoich danych.
Zgoda na przetwarzanie danych osobowych
Zgoda na kontakt w formie elektronicznej (e-mail)

Zadzwoń do nas

+48 690 690 510

Lub bezpośrednio z działem sprzedaży

Aleksandra Gronek
Kierownik Działu Obsługi Klienta
Agata Bogacka
Starszy Specjalista ds. Sprzedaży
Marta Turska
Starszy Specjalista ds. Sprzedaży
Agnieszka Kaczmarek
Starszy Specjalista ds. Sprzedaży
Łukasz Krzymieniecki
Ekspert Handlowo-Techniczny
Krystian Sałek
Ekspert Handlowo-Techniczny
Krystian Mizerny
Ekspert Handlowo-Techniczny
Hubert Włodarczak
Ekspert Handlowo-Techniczny
Marcin Bielawa
Ekspert Handlowo-Techniczny
Iwona Matyniak
Specjalista ds. sprzedaży
Agnieszka Rybarska
Specjalista ds. Obsługi Klienta
Marcin Janowski
Dyrektor Sprzedaży Eksportowej
Agnieszka Wysocka
Export Development Manager
Klaudia Rozmiarek
Menadżer Sprzedaży Eksportowej
Elżbieta Dunowska
Menadżer Sprzedaży Eksportowej
Hanna Majchrowicz
Menadżer Sprzedaży Eksportowej
Natalia Werno
Menadżer Sprzedaży Eksportowej
Mirosław Nawrot
Menadżer Sprzedaży Eksportowej
Magdalena Walczak
Specjalista Sprzedaży ds. Eksportu
Patrycja Smorawińska
Specjalista Sprzedaży ds. Eksportu
Natalia Skupniewicz
Specjalista Sprzedaży ds. Eksportu
Julia Nawojczyk
Specjalista Sprzedaży ds. Eksportu
Marta Rozmiarek
Specjalista Sprzedaży ds. Eksportu