Pracujesz jako mechanik i zastanawiasz, się czy nie podjąć działań na większą skalę? W tym artykule powiemy, jak otworzyć warsztat samochodowy, a także na co zwrócić szczególną uwagę. Sprawdź, co musisz wiedzieć, żeby założyć swój własny warsztat samochodowy!

Pomysł na biznes - warsztat samochodowy

Zastanawiasz się, czy warsztat samochodowy to dobry pomysł na biznes? Z roku na rok właścicieli samochodów przybywa. Im więcej samochodów, tym więcej pracy dla mechaników, dlatego jeśli  jesteś wykwalifikowanym mechanikiem bądź po prostu potrafisz naprawiać pojazdy i sprawia Ci to przyjemność, warto zapytać nie czy, ale jak otworzyć warsztat samochodowy.

Stwórz biznesplan

W przypadku każdego nowego biznesu warto przeanalizować wszystkie możliwości już na etapie planowania działań. Zastanów się i szczerze odpowiedz na pytania:

  • Czy masz wiedzę i umiejętności konieczne do pracy w samodzielnym warsztacie samochodowym? Czy będziesz pracował sam czy chcesz zatrudnić pracowników?
  • Czy dysponujesz środkami finansowymi żeby otworzyć warsztat samochodowy? Czy możesz uzyskać dotację na założenie warsztatu?
  • Czy posiadasz już miejsce na warsztat? Czy chcesz wynająć lub wybudować obiekt pod warsztat?
  • Czy wybrana przez Ciebie lokalizacja jest atrakcyjna?

Pomogą one stworzyć plan działania - inwestując w biznes, warto założyć różne opcje. Pamiętaj też, że przez pierwszy okres warsztat samochodowy najprawdopodobniej nie będzie przynosił dużych zysków.

Ile kosztuje otwarcie warsztatu samochodowego?

Koszt założenia warsztatu samochodowego będzie się różnił w zależności od:

  • lokalizacji;
  • zakresu działań i związanego z tym wyposażenia;
  • jakości i ilości sprzętu.

Na koszt otwarcia takiego warsztatu w dużej mierze składać się będzie miejsce prowadzenia działalności, czyli sam lokal pod warsztat. Oczywiście, możesz otworzyć warsztat samochodowy przy swoim domu czy na podwórku, adaptując na ten cel istniejące już budynki czy pomieszczenia. Jeśli jednak warsztat w domowym garażu będzie niewystarczający, możesz zdecydować się na inwestycję w hale namiotowe.

Hale przemysłowe pod warsztat samochodowy

Hale przemysłowe producenta Protan Elmark to rozwiązanie stworzone z myślą o przedsiębiorcach, którzy szukają tanich, a jednocześnie sprawdzonych opcji. Lekkie, całoroczne lub sezonowe i dostosowane do indywidualnych potrzeb inwestora hale warsztatowe idealnie sprawdzą się pod warsztat samochodowy. Projektując hale namiotowe każdorazowo omawiamy z klientem jego potrzeby, dzięki czemu proponujemy rozwiązania, które realnie zwiększają funkcjonalność danego obiektu, a przy tym są zgodne z wymaganiami prawnymi dla prowadzenia określonych działań.

Inwestycja w hale warsztatowe Protan Elmark jest ekonomiczną alternatywą dla budynków murowanych. To rozwiązanie cieszy się popularnością nie tylko wśród osób, które dopiero zakładają działalność i otwierają warsztat samochodowy, ale także dla tych, którzy myślą o rozbudowie przedsiębiorstwa o kolejne obiekty.

Jakie wymogi musi spełniać warsztat samochodowy?

Obiekt tego typu powinien mieć wydzielone strefy:

  • warsztatową do wykonywania napraw,
  • socjalną dla pracowników,
  • biurową,

które muszą spełniać warunki zgodne z aktualnymi wytycznymi BHP i ppoż. Szczegółowe wymagania wstępne dotyczące warunków, które spełniać musi warsztat samochodowy, umieszczone są na stronie GOV.

Dotacje na założenie warsztatu samochodowego

Otwarcie warsztatu samochodowego wiąże się z dużymi kosztami - już na etapie tworzenia biznesplanu dowiedz się, czy możesz uzyskać dofinansowanie na działalność. Dowiedz się, jakie warunki ma spełniać warszat samochodowy by mógł być objęty programem dofinansowania. Możesz to sprawdzić m.in. na Portalu Funduszy Europejskich.

Hale namiotowe dostępne w całej Polsce

Zadzwoń do nas
Napisz do nas
Skonfiguruj halę

Wyślij zapytanie

Administratorem Twoich danych jest PROTAN ELMARK
KLIKNIJ i dowiedz się więcej o ochronie Twoich danych.
Zgoda na przetwarzanie danych osobowych
Zgoda na kontakt w formie elektronicznej (e-mail)

Zadzwoń do nas

+48 690 690 510

Lub bezpośrednio z działem sprzedaży

Aleksandra Gronek
Kierownik Działu Obsługi Klienta
Agata Bogacka
Starszy Specjalista ds. Sprzedaży
Marta Turska
Starszy Specjalista ds. Sprzedaży
Agnieszka Kaczmarek
Starszy Specjalista ds. Sprzedaży
Łukasz Krzymieniecki
Ekspert Handlowo-Techniczny
Krystian Sałek
Ekspert Handlowo-Techniczny
Krystian Mizerny
Ekspert Handlowo-Techniczny
Hubert Włodarczak
Ekspert Handlowo-Techniczny
Marcin Bielawa
Ekspert Handlowo-Techniczny
Iwona Matyniak
Specjalista ds. sprzedaży
Agnieszka Rybarska
Specjalista ds. Obsługi Klienta
Marcin Janowski
Dyrektor Sprzedaży Eksportowej
Agnieszka Wysocka
Export Development Manager
Klaudia Rozmiarek
Menadżer Sprzedaży Eksportowej
Elżbieta Dunowska
Menadżer Sprzedaży Eksportowej
Hanna Majchrowicz
Menadżer Sprzedaży Eksportowej
Natalia Werno
Menadżer Sprzedaży Eksportowej
Mirosław Nawrot
Menadżer Sprzedaży Eksportowej
Magdalena Walczak
Specjalista Sprzedaży ds. Eksportu
Patrycja Smorawińska
Specjalista Sprzedaży ds. Eksportu
Natalia Skupniewicz
Specjalista Sprzedaży ds. Eksportu
Julia Nawojczyk
Specjalista Sprzedaży ds. Eksportu
Marta Rozmiarek
Specjalista Sprzedaży ds. Eksportu