Świadomość konsumentów rośnie i coraz więcej osób zwraca uwagę na skład wybieranych produktów - także kosmetyków. Czy produkcja kosmetyków to dobry pomysł na biznes? Na co zwrócić uwagę przy otwieraniu własnej firmy produkującej kosmetyki i czy ma ona szansę wybić się na tle znanych koncernów kosmetycznych? O tym wszystkim piszemy w tym artykule.

Produkcja kosmetyków - w którym kierunku iść?

Na rynku kosmetycznym dominują kosmetyki naturalne, wegańskie, organiczne, ekologiczne. Trend związany jest ze wzrostem świadomości konsumentów i wybieranych przez nich produktów. Jeśli myślisz o inwestycji w produkcję kosmetyków, postaw na produkty naturalne - o dobrym składzie, bez SLSów i parabenów, produkowanych w zgodzie z naturą i nietestowane na zwierzętach.

Kto może założyć firmę zajmującą się produkcją kosmetyków?

Firma zajmująca się produkcją kosmetyków nie musi być jednocześnie marką kosmetyków. Nie musisz wymyślać skomplikowanych receptur kosmetyków. Możesz nawiązać współpracę i produkować kosmetyki według opracowanej już receptury na zlecenie. Oczywiście możesz też opracować własną recepturę i stworzyć swoją markę kosmetyków - nadzorować produkcję, dystrybucję i promocję. Zakres działań Twojej firmy produkującej kosmetyki zależy od Ciebie.

Czym zajmuje się firma produkująca kosmetyki?

Firma zajmująca się produkcją kosmetyków produkować może jeden lub wiele produktów. Są to m.in.:

  • kosmetyki myjące;
  • kosmetyki do pielęgnacji twarzy;
  • kosmetyki do pielęgnacji ciała;
  • kosmetyki do pielęgnacji stóp;
  • kosmetyki do pielęgnacji włosów;
  • produkty dla dzieci.

W zakres działań takiej firmy może wchodzić:

  • stworzenie receptury produktu;
  • testowanie jakości;
  • poszukiwanie dostawców;
  • przygotowanie dokumentacji wyrobu;
  • proces produkcyjny (od partii próbnej, przez wdrożenie i produkcję);
  • rejestracja produktów kosmetycznych;
  • dystrybucja;
  • działania promocyjne.

Rejestracja firmy

Produkcja kosmetyków to działalność, którą można zarejestrować jako jednoosobową firmę, spółkę cywilną lub spółkę prawa handlowego. Decyzja powinna być uzależniona od planowanej skali działalności. Jeśli planujesz założenie firmy produkującej kosmetyki na małą skalę - np. chcesz za pośrednictwem sociali czy sklepu internetowego sprzedawać tylko małe mydełka, a biznes traktujesz raczej hobbystycznie, to jednoosobowa działalność będzie dobrym wyborem. Jeśli jednak myślisz o podjęciu działań na dużą skalę - współpracę z innymi markami, zakup specjalistycznych maszyn czy budowę wielkopowierzchniowego magazynu do przechowywania wyprodukowanych kosmetyków, to ten typ będzie niewystarczający.

Wymogi lokalowe

Czy do produkcji kosmetyków niezbędne jest wybudowanie osobnych budynków na magazyn, hale produkcyjne czy laboratoria? I tak, i nie. To zależy od skali przedsięwzięcia. Jeśli planujesz jednak masową produkcję kosmetyków, konieczne będzie przynajmniej stworzenie odpowiednich stref, spełniających wymogi BHP i ppoż.

Laboratoria i linie produkcyjne

O ile do hobbystycznej produkcji kosmetyków w domowym zaciszu wystarczą waga kuchenna i pojemniki, to profesjonalna produkcja wymaga większych nakładów finansowych i inwestycji. Posiadanie własnego laboratorium mikrobiologicznego umożliwia poddawanie kontroli jakościowej każdej partii, by mieć pewność, że wyrób jest spełnia określone normy. Zarówno laboratoria, jak i linie produkcyjne muszą spełniać określone przez sanepid wytyczne dotyczące tego typu obiektów.

Magazyny

Magazyn to pomieszczenie niezbędne. To w nim przechowywane będą surowce potrzebne do wytworzenia kosmetyków, jak i gotowe wyroby. Możesz zaplanować dwa magazyny lub podzielić przestrzeń na strefy. Pamiętaj, że w magazynie panować powinny warunki sprzyjające przechowywaniu zarówno składników, jak i wyrobów, m.in. odpowiedni poziom wilgotności powietrza czy temperatura.

Zamiast inwestować w kosztowną i czasochłonną budowę murowanych budynków, możesz wybrać alternatywę i zdecydować się na hale namiotowe. Budowa hal jest szybsza i tańsza, dzięki temu inwestycja zwraca się szybciej. Obiekty tego typu to też świetna opcja na rozbudowanie istniejących już i rozwijających się firm zajmujących się produkcją kosmetyków o dodatkową przestrzeń, np. drugi lub większy od dotychczasowego magazyn gotowych produktów, punkt sprzedaży, itp. Hale stalowe są wytrzymałe i odporne na warunki atmosferyczne, dzięki czemu mogą być z powodzeniem bezpiecznie wykorzystywane przez cały rok.

Hale namiotowe dostępne w całej Polsce

Zadzwoń do nas
Napisz do nas
Skonfiguruj halę

Wyślij zapytanie

Administratorem Twoich danych jest PROTAN ELMARK
KLIKNIJ i dowiedz się więcej o ochronie Twoich danych.
Zgoda na przetwarzanie danych osobowych
Zgoda na kontakt w formie elektronicznej (e-mail)

Zadzwoń do nas

+48 690 690 510

Lub bezpośrednio z działem sprzedaży

Aleksandra Gronek
Kierownik Działu Obsługi Klienta
Kinga Kraśner
Starszy Specjalista ds. Sprzedaży
Agata Bogacka
Starszy Specjalista ds. Sprzedaży
Marta Turska
Starszy Specjalista ds. Sprzedaży
Agnieszka Kaczmarek
Starszy Specjalista ds. Sprzedaży
Łukasz Krzymieniecki
Ekspert Handlowo-Techniczny
Krystian Sałek
Ekspert Handlowo-Techniczny
Krystian Mizerny
Ekspert Handlowo-Techniczny
Hubert Włodarczak
Ekspert Handlowo-Techniczny
Marcin Bielawa
Ekspert Handlowo-Techniczny
Iwona Matyniak
Specjalista ds. sprzedaży
Agnieszka Rybarska
Specjalista ds. Obsługi Klienta
Marcin Janowski
Dyrektor Sprzedaży Eksportowej
Agnieszka Wysocka
Export Development Manager
Klaudia Rozmiarek
Menadżer Sprzedaży Eksportowej
Elżbieta Dunowska
Menadżer Sprzedaży Eksportowej
Hanna Majchrowicz
Menadżer Sprzedaży Eksportowej
Magdalena Walczak
Specjalista Sprzedaży ds. Eksportu
Patrycja Smorawińska
Specjalista Sprzedaży ds. Eksportu
Natalia Skupniewicz
Specjalista Sprzedaży ds. Eksportu
Julia Wieczorek
Specjalista Sprzedaży ds. Eksportu
Marta Rozmiarek
Specjalista Sprzedaży ds. Eksportu
Bezpłatna wycena
Aleksandra Gronek
Kierownik Działu Obsługi Klienta