Zastanawiasz się, czy palarnia kawy to dobry pomysł na biznes? My uważamy, że tak! Co trzeba wiedzieć i jak się przygotować do założenia własnej palarni kawy? Podpowiadamy w artykule!

Pomysł na własny biznes - palarnia kawy

Coraz więcej osób decyduje się pracować na własny biznes - powstają małe, lokalne firmy, które odpowiadają na potrzeby mieszkańców. Teraz, nawet jeśli jest się mieszkańcem małej miejscowości, aby jeść obiad w restauracji albo korzystać z usług fryzjera, kosmetyczki czy zrobić zakupy w sklepie rowerowym, nie trzeba jechać do sąsiedniego miasta - lokalne biznesy zaspokajają potrzeby.

Własna palarnia kawy to pomysł na biznes, który może być odpowiedzią na potrzeby mieszkańców miasta czy regionu, ale także pozwala na sprzedaż bardziej globalną za pomocą internetu - zarówno dla klienta detalicznego, jak i biznesowego.

O co trzeba zadbać, planując otwarcie palarni kawy?

Aby palarnia kawy była biznesem, który daje satysfakcję i przynosi zyski, oprócz oczywiście wiedzy branżowej przyda się także wiedza o tym, jakie kroki uwzględnić w drodze do własnej firmy. O czym pamiętać, na co zwrócić szczególną uwagę przy zakładaniu palarni kawy?

Po pierwsze - biznesplan

Biznesplan, czyli plan na biznes to plan działania, bez którego niemożliwe jest rozkręcenie jakiegokolwiek przynoszącego długofalowe zyski biznesu. Oprócz pasji i dobrych chęci należy zatroszczyć się też o aspekty logistyczne interesu, który polega na założeniu własnej palarni kawy. Aby to zrobić odpowiedz sobie m.in. na pytania:

  • Czy posiadasz merytoryczną wiedzę na temat branży a jeśli nie, to ile czasu potrzebujesz żeby ją pozyskać?
  • Czy założysz palarnię kawy sam czy w spółce z kimś? Czy ilu pracowników potrzebujesz?
  • Czy dysponujesz lokalem, a jeśli nie, to czy będziesz go wynajmował czy budował?
  • Skąd pozyskasz ziarna? Czy masz sprawdzonych dostawców z kraju lub z zagranicy? Ile to będzie kosztowało?
  • Jaki masz budżet? Czy możesz pozyskać środki z dofinansowania?
  • Planujesz sprzedaż w sklepie stacjonarnym czy internetowym? Czy przewidujesz współpracę z inną firmą?

Wiedza i doświadczenie

Jeśli chcesz założyć palarnię kawy, a nie masz doświadczenia w tej branży, zadbaj o to, by dowiedzieć się jak najwięcej zarówno o samej kawie, sposobie prowadzenia palarni, jak i metodach jej parzenia. Nie wystarczy, że lubisz espresso, musisz wiedzieć dużo więcej. Poszukaj warsztatów lub kursów, zatrudnij się jako barista - każde zdobyte doświadczenie branżowe zapunktuje przy prowadzeniu własnego biznesu. Klienci szukają ludzi z pasją - rozbudź ją w sobie, a wrócą do Ciebie po więcej.

Lokal i lokalizacja

Jeśli planujesz otwarcie kawiarni i małej palarni kawy, nie musisz inwestować w dodatkowy lokal - wystarczy gastronomiczny z pomieszczeniem przeznaczonym na palarnię. Jeśli jednak masz w planach prowadzenie działań na szerszą skalę lub Twój biznes ewoluuje, to budynek z przeznaczeniem na palarnię kawy oraz wydzielonymi magazynami do przechowywania surowca oraz gotowego produktu będzie niezbędny.

W pierwszym przypadku niezwykle istotna jest także lokalizacja - aby kawiarnię odwiedzali goście, musisz zadbać o dobrą lokalizację i widoczny adres. W drugim - hale produkcyjne oraz magazyn. Możesz wynająć albo kupić gotowe obiekty murowane i dostosować je do potrzeb swojego biznesu. Ciekawą alternatywą są też hale dla palarni kaw. To hale namiotowe, które zostają spersonalizowane już na etapie projektowania. Dzięki temu gotowa hala w 100% spełniać będzie oczekiwania Twojej firmy. Budowa hal namiotowych to często dużo tańsze i szybsze rozwiązanie niż budowa tradycyjnych obiektów. Hale, które oferuje producent Protan Elmark wykonane są z wysokiej jakości materiałów, a rozwiązania technologiczne przystosowane są do użytkowania całorocznego. Hale stalowe dla palarni kaw w niczym nie ustępują budynkom murowanym.

Zasady sanepid i pppoż

Obiekt, który wyjmiesz lub wybudujesz spełniać musi zasady sanepidu, bhp i ppoż w kontekście prowadzonego biznesu. Sprawdź, jakie wytyczne są obowiązujące dla palarni kawy i na tej podstawie podejmuj decyzje lokalowe. Pamiętaj o tym, że dostosowanie budynku do wymagań może okazać się bardziej czasochłonne i droższe, niż budowa nowej hali.

Piec do prażenia ziaren

Piec do prażenia ziaren kawy to serce palarni. Nie kupuj pieca tylko dlatego, że jest tani. Zrób porządny research, przeanalizuj swoje możliwości finansowe i dostępne na rynku produkty. Musisz pamiętać o tym, że to od jakości wypalanej kawy zależy powodzenie całego przedsięwzięcia.

Współpraca z dostawcą kawy

Regularna dostawa ziaren kawy to podstawa. Przeanalizuj ofertę dostawców i swoje możliwości - może na start zamiast importu z Etiopii zdecydować się na lokalnych dostawców, od których będziesz mógł kupić 10 kg ziaren? Ważne jest, by zachować płynność finansową - problemy na starcie mogą znacząco odbić się na Twoim biznesie.

Dystrybucja

Zastanów się, kto ma być odbiorcą Twojego produktu - biura, lokale gastronomiczne, klient detaliczny? A może celujesz w sprzedaż internetową? Pozyskaj i zbuduj siatkę kontaktów - stała grupa odbiorców kawy zapewni Ci płynność finansową.

Powyższe punkty są tylko wskazówką, która może przydać się przy planowaniu biznesu - pamiętaj, żeby przeanalizować wszystkie aspekty w odniesieniu do Twojej palarni kawy. Powodzenia!

Hale namiotowe dostępne w całej Polsce

Zadzwoń do nas
Napisz do nas
Skonfiguruj halę

Wyślij zapytanie

Administratorem Twoich danych jest PROTAN ELMARK
KLIKNIJ i dowiedz się więcej o ochronie Twoich danych.
Zgoda na przetwarzanie danych osobowych
Zgoda na kontakt w formie elektronicznej (e-mail)

Zadzwoń do nas

+48 690 690 510

Lub bezpośrednio z działem sprzedaży

Aleksandra Gronek
Kierownik Działu Obsługi Klienta
Agata Bogacka
Starszy Specjalista ds. Sprzedaży
Marta Turska
Starszy Specjalista ds. Sprzedaży
Agnieszka Kaczmarek
Starszy Specjalista ds. Sprzedaży
Łukasz Krzymieniecki
Ekspert Handlowo-Techniczny
Krystian Sałek
Ekspert Handlowo-Techniczny
Krystian Mizerny
Ekspert Handlowo-Techniczny
Hubert Włodarczak
Ekspert Handlowo-Techniczny
Marcin Bielawa
Ekspert Handlowo-Techniczny
Iwona Matyniak
Specjalista ds. sprzedaży
Agnieszka Rybarska
Specjalista ds. Obsługi Klienta
Marcin Janowski
Dyrektor Sprzedaży Eksportowej
Agnieszka Wysocka
Export Development Manager
Klaudia Rozmiarek
Menadżer Sprzedaży Eksportowej
Elżbieta Dunowska
Menadżer Sprzedaży Eksportowej
Hanna Majchrowicz
Menadżer Sprzedaży Eksportowej
Natalia Werno
Menadżer Sprzedaży Eksportowej
Mirosław Nawrot
Menadżer Sprzedaży Eksportowej
Magdalena Walczak
Specjalista Sprzedaży ds. Eksportu
Patrycja Smorawińska
Specjalista Sprzedaży ds. Eksportu
Natalia Skupniewicz
Specjalista Sprzedaży ds. Eksportu
Julia Nawojczyk
Specjalista Sprzedaży ds. Eksportu
Marta Rozmiarek
Specjalista Sprzedaży ds. Eksportu