Rynek transportowy w Polsce dynamicznie się rozwija, a wartość polskich firm z roku na rok rośnie. Polska zajmuje jedno z najwyższych miejsc w rankingu, przeprowadzonym przez ILiM (Instytut Logistyki i Magazynowania). Niestety ale obecnie, w związku z tak dynamicznym rozwojem, transport oraz logistyka napotykają pewne trudności, związane m.in. z brakiem odpowiedniej liczby kierowców, co przekłada się na funkcjonowanie całego łańcucha dostaw. Oprócz tego problemem jest zdobycia najlepszego miejsca do magazynowania, chociaż według MarketBeat nastąpił rekordowy poziom podaży i wysoki popyt, jeśli chodzi o rynek powierzchni magazynowych w kraju. Jak więc wygląda rynek transportowy w Polsce na tę chwilę?
Zagadnienie "rynek transportowy" najprościej jest wytłumaczyć jako pewien obszar w obrocie usług: w tym obszarze zleceniodawcy i zleceniobiorcy wzajemnie wpływają na siebie, kształtując popyt i podaż. Na rynku transportowym można spotkać trzy główne podmioty: transportowe, spedycyjne i logistyczne. I to właśnie logistyką zajmiemy się w tym artykule.
Logistyka w Polsce ma się więcej niż lepiej. Od wielu lat Polska utrzymuje pozycję lidera na rynku transportu międzynarodowego (7 miejsce według ILiM). Przedstawione przez Instytut Logistyki i Magazynowania dane świadczą o stale rosnącej randze Polski na tle innych europejskich państw - skutkuje to zwiększeniem atrakcyjności dla zagranicznych inwestorów.
Wciąż rozwijające się usługi transportowe, a także zmiany w łańcuchach dostaw, wynikające m.in. z kryzysów finansowych (np. światowy kryzys w 2007-2009 roku) czy skoncentrowaniu się na konsumencie, wymagają od firm logistycznych nieustannych zmian i szybkiego dostosowywania się do nowego rynku transportowego.
Zapotrzebowanie na transport drogowy drastycznie się zwiększyło wraz z rozwojem e-commerce. Co za tym idzie, zwiększyło się zapotrzebowanie na powierzchnię magazynową. Wciąż trwają badania nad rozwiązaniem problemu, jakim jest brak kierowców na rynku transportowym (według Evana Armstronga, założyciela i prezesa amerykańskiej firmy doradczej i badającej światowy rynek logistyczny Armstrong & Associates Inc., na rynku brakuje około 100 tysięcy kierowców). Do tej pory, by poradzić sobie z brakami zasobów ludzkich, eksperci z firm logistycznych robili wszystko, by przestrzeń ładunkowa i magazynowa była jak najbardziej wykorzystana.
Polski rynek logistyczny rozwija się w niesamowitym tempie. Firmy logistyczne z polski z łatwością dostosowują się do zmian na rynku 3PL i sprawnie zarządzają takimi sektorami, jak spedycja czy magazynowanie. Na pewno firmom z kraju pomaga centralne położenie w Europie, ale to nie wszystko - Polska jest niezwykle rozwinięta jeśli chodzi o nowoczesne technologie w zakresie transportu drogowego.
Jednym z nierozwiązanych problemów, oprócz zasobów ludzkich, są przestrzenie magazynowe. Hale stalowe, a raczej ogólne magazynowanie, jest niezwykle ważnym elementem logistyki. W końcu celem tworzenia łańcuchów logistycznych w kwestii dostaw jest realne wpływanie na drogę magazynowo-transportową. Im więcej łańcuchów dostaw, tym większe zapotrzebowanie na hale magazynowe mają obszary z zakresu transportu. W końcu gdzieś towar musi być przechowywany, a dotychczasowe rozwiązania nie wystarczają ze względu na dynamiczny rozwój i zmiany w drodze transportowej i łańcuchach dostaw.
Celem modernizacji magazynów i udoskonalania drogi transportowej jest nie tylko chęć zwiększenia miejsc do przechowywania towarów, ale także minimalizacja kosztów przy zmaksymalizowaniu dochodów.
Firmy logistyczne osiągają to przez m.in. rezygnację z mrożenia środków finansowych, zwiększanie zasobów pracowniczych czy właśnie stawianie nowych hal magazynowych w głównych punktach Polski i Europy.
Logistyka wymaga od firm zaangażowania w tworzenie nowych miejsc do magazynowania. Służyć mogą do tego między innymi hale namiotowe czy klasyczne hale magazynowe. Zlecenie budowy magazynu poleca się zlecić podwykonawcom, którzy specjalizują się w stawianiu tego typu konstrukcji. Hale stalowe dają możliwość budowy obiektów, które można dopasować do potrzeb przedsiębiorstwa. Doświadczona firma nie tylko zaplanuje wszystko od początku do końca - przez projekt, wykonanie i całą logistykę przedsięwzięcia, ale także doradzi, bazując na własnym doświadczeniu, najlepsze rozwiązanie magazynowe. Dzięki temu wspólnie będziecie mogli rozplanować przestrzeń hali, co przełoży się na sprawny, efektywny załadunek i wyładunek towarów oraz ich przechowywanie.
Im lepiej rozplanowana będzie hala magazynowa, tym sprawniej pójdzie praca całego zespołu. Oprócz tego zlecając budowę hali specjalistom sprawisz, że cała przestrzeń magazynowa będzie dostosowana do potrzeb Twojego przedsiębiorstwa - będziesz mógł przechowywać towary tak, by nie tracić cennej w tych czasach przestrzeni. Samo dobre zaprojektowanie hali magazynowej może sprawić, że wydatki Twojej firmy będą niższe, co przełoży się na zysk przedsiębiorstwa.
Certyfikat Zgodności Zakładowej Kontroli Produkcji
2627-CPR-1090-1.84933482.TÜVRh.21.02
Copyrights 2024 Protan-Elmark
Reklama i budowa wizerunku w sieci: WIDOCZNI