Wielu przedsiębiorców szuka rozwiązań na miarę współczesnego biznesu – jednym z nich jest zakup własnej hali. Ale jak wybrać halę namiotową na magazyn? Podpowiadamy, które parametry są szczególnie istotne dla stworzenia bezpiecznej przestrzeni magazynowej. Wyjaśniamy, na jakie aspekty działalności wykonawcy należy zwrócić uwagę, poza niezwykle istotnym doświadczeniem w produkcji obiektów. Dzięki temu dowiesz się, jak wybrać halę namiotową na magazyn i uniknąć nietrafionej inwestycji.

Dlaczego hala namiotowa sprawdzi się jako magazyn?

Hale namiotowe od wielu lat skutecznie wypierają budynki murowane i dzieje się tak nie bez przyczyny. Magazyny namiotowe umożliwiają oszczędność pieniędzy, co w biznesie każdy uznaje za korzyść – szczególnie jeżeli jest to równoznaczne z utrzymaniem dotychczasowej jakości usług. Zanim jednak omówimy porady dotyczące hal magazynowych, poznaj korzyści wynikające z wykorzystania hali namiotowej jako powierzchni magazynowej:

  • niższa cena w stosunku do innych budynków magazynowych – mniejszy koszt budowy szczególnie może przemawiać do firm rozpoczynających działalność na rynku (nasz konfigurator pozwala oszacować koszt inwestycji);
  • krótszy czas oczekiwania na realizację – choć powiedzenie czas to pieniądz wydaje się być nadużywanym frazesem, trudno odmówić mu racji. Dotyczy to również hal magazynowych, które mogą powstać w zaledwie kilka dni;
  • mobilność obiektu – hale magazynowe można montować i demontować, zmieniając ich lokalizację w zależności od zapotrzebowania firmy.

Tych zalet jest znacznie więcej, ale chcemy się jednak skupić na pytaniu, jak wybrać halę namiotową na magazyn – ofert na rynku jest wiele, co oznacza, że bez problemu można paść ofiarą mniej uczciwych producentów lub podwykonawców.

Hala magazynowa – porady jak wybrać odpowiedni obiekt

Hala magazynowa zawsze musi być dostosowana do charakteru działalności, ale istnieją uniwersalne porady, dzięki którym unikniesz chybionej inwestycji. Szukając solidnej hali namiotowej, uwzględnij takie parametry jak:

  • wymiary konstrukcji – na podstawie dostępnej powierzchni określ szerokość, długość oraz wysokość ściany bocznej,
  • bezpieczeństwo obiektu – zarówno hale stalowe, jak i hale aluminiowe powinny posiadać certyfikaty i atesty potwierdzające ich jakość, wytrzymałość oraz trudnopalność poszycia (warto się przy okazji zorientować, czy budowa hal obejmuje również dostarczenie dokumentacji technicznej),
  • rodzaj i jakość poszycia – poszycie ścian bocznych nie zawsze musi być wykonane z plandeki, może to być również płyta warstwowa lub blacha trapezowa, które są wyjątkowo trwałe,
  • podłoże – bezpieczna budowa hal magazynowych wymaga odpowiednio przygotowanego podłoża, dlatego nasi klienci często decydują się na podłoże z płyt betonowych bądź kostki brukowej, 
  • dodatkowe wyposażenie – sama konstrukcja to nie wszystko. Aby stworzyć funkcjonalne hale magazynowe dla rolnictwa lub do innego zastosowania, dlatego profesjonalne firmy uwzględniają w ofercie montaż takich elementów jak bramy, drzwi, okna, wentylacja, opierzenie, podsufitka, rynny czy oświetlenie.

Dobra hala magazynowa wymaga odpowiedniego przygotowania, dlatego pytanie, jak wybrać obiekt, jest jak najbardziej uzasadnione. Jeśli uwzględnisz omówione parametry użytkowe, z pewnością unikniesz niepotrzebnych błędów. Dzięki temu magazyn namiotowy spełni swoje zadanie doskonale.

Hala magazynowa – jak wybrać wykonawcę?

Pytanie o to, jak wybrać halę namiotowąwiąże się z weryfikacją firm wykonujących tego rodzaju usługi – chyba każdy z nas przynajmniej raz spotkał się z nieuczciwością lub zwykłym brakiem profesjonalizmu ze strony wykonawców. Warto więc sprawdzić, jak długo firma funkcjonuje na rynku oraz jaka jest jej pozycja w branży. Szczególnie drugi punkt jest ważny, ponieważ nie zawsze za doświadczeniem idzie jakość. Dobrym rozwiązaniem będzie rozmowa z przedstawicielem handlowym, podczas której poznasz dotychczasowe realizacje i zweryfikujesz sposób obsługi klienta. Przedstawiciel powinien umieć odpowiedzieć na pytanie, jaka hala magazynowa będzie najlepsza dla Twojej firmy. Weź też pod uwagę:

  • ubezpieczenie – profesjonalna firma będzie ubezpieczona od odpowiedzialności cywilnej, co zwiększa bezpieczeństwo osób pracujących i przebywających w halach;
  • status – warto sprawdzić, czy firma jedynie sprzedaje magazyny namiotowe jako pośrednik, czy jest również ich producentem. Ze względu na dostęp do serwisu warto wybierać krajowych producentów;
  • kontakt z klientem – firma powinna pomóc w odpowiedzi na pytanie, jak wybrać halę namiotową na magazyn oraz czy niezbędne jest pozwolenie na budowę. Będzie zainteresowana każdym detalem zamówienia, aby dostosować ofertę do potrzeb klienta. W niektórych przypadkach przeprowadzi również wizję lokalną, która pozwala bezpośrednio ocenić teren czy stan podłoża.  

Dzięki temu zminimalizujesz ryzyko nietrafionej współpracy i zwiększysz szanse na to, że magazyn namiotowy będzie w pełni odpowiadać na Twoje potrzeby. To ważne by firma, z którą będziesz pracować nad projektem, służyła radą, ale też nie wprowadzała zmian niezgodnych ze specyfiką Twojej branży – sprawna komunikacja zapewni udaną inwestycję.

Hale namiotowe dostępne w całej Polsce

Zadzwoń do nas
Napisz do nas
Skonfiguruj halę

Wyślij zapytanie

Administratorem Twoich danych jest PROTAN ELMARK
KLIKNIJ i dowiedz się więcej o ochronie Twoich danych.
Zgoda na przetwarzanie danych osobowych
Zgoda na kontakt w formie elektronicznej (e-mail)

Zadzwoń do nas

+48 690 690 510

Lub bezpośrednio z działem sprzedaży

Aleksandra Gronek
Kierownik Działu Obsługi Klienta
Kinga Kraśner
Starszy Specjalista ds. Sprzedaży
Agata Bogacka
Starszy Specjalista ds. Sprzedaży
Marta Turska
Starszy Specjalista ds. Sprzedaży
Agnieszka Kaczmarek
Starszy Specjalista ds. Sprzedaży
Łukasz Krzymieniecki
Ekspert Handlowo-Techniczny
Krystian Sałek
Ekspert Handlowo-Techniczny
Krystian Mizerny
Ekspert Handlowo-Techniczny
Hubert Włodarczak
Ekspert Handlowo-Techniczny
Marcin Bielawa
Ekspert Handlowo-Techniczny
Iwona Matyniak
Specjalista ds. sprzedaży
Agnieszka Rybarska
Specjalista ds. Obsługi Klienta
Marcin Janowski
Dyrektor Sprzedaży Eksportowej
Agnieszka Wysocka
Export Development Manager
Klaudia Rozmiarek
Menadżer Sprzedaży Eksportowej
Natalia Tiutiunnyk
Menadżer Sprzedaży Eksportowej
Elżbieta Dunowska
Menadżer Sprzedaży Eksportowej
Magdalena Walczak
Specjalista Sprzedaży ds. Eksportu
Patrycja Smorawińska
Specjalista Sprzedaży ds. Eksportu
Natalia Skupniewicz
Specjalista Sprzedaży ds. Eksportu
Julia Wieczorek
Specjalista Sprzedaży ds. Eksportu
Marta Rozmiarek
Specjalista Sprzedaży ds. Eksportu
Vladyslava Stadnichenko
Specjalista Sprzedaży ds. Eksportu
Adam Kaźmierczak
Specjalista Sprzedaży ds. Eksportu
Lita Naukhatska
Asystentka Działu Eksportu
Bezpłatna wycena
Aleksandra Gronek
Kierownik Działu Obsługi Klienta